BANER3
Drukuj

Nauczanie dwujęzyczne w praktyce i teorii – konferencja dla dyrektorów szkół podstawowych

Janusz Siwiorek, Foto: Karina Mucha .

Dnia 18 grudnia 2017 roku w V Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi w Dąbrowie Górniczej odbyła się konferencja poświęcona tworzeniu oddziałów dwujęzycznych w szkołach podstawowych – Nauczanie dwujęzyczne w praktyce i teorii. Wśród zaproszonych gości oprócz Dyrektorów Szkół Podstawowych znalazła się Pani Elżbieta Gęca – Naczelnik Wydziału Oświaty Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Po przywitaniu gości przez Dyrektora V Liceum – mgr Annę Ornat i wprowadzeniu w problematykę organizacji oddziałów dwujęzycznych Nauczyciele Zespołu Przedmiotowego Języka Angielskiego przedstawili Aspekty prawne nauczania dwujęzycznego będące podstawą do zorganizowania tego rodzaju nauczania w szkołach oraz podzielili się doświadczeniami V Liceum w tym zakresie. Po części teoretycznej Uczestnicy konferencji wzięli udział w części praktycznej – lekcjach pokazowych prowadzonych dwujęzycznie ­– biologia, chemia, geografia i wiedza o społeczeństwie, poprzez które przedstawiona została organizacja jednostek lekcyjnych w dwóch językach. Następnym punktem konferencji był panel dyskusyjny, na którego początku Uczniowie V Liceum podzielili się swoimi doświadczeniami w zakresie dwujęzycznego uczenia się. Panel pozwolił wszystkim Uczestnikom konferencji na wymianę doświadczeń w zakresie organizacji procesu nauczania dwujęzycznego w szkole.

Dzięki konferencji przybliżona została problematyka edukacji dwujęzycznej przede wszystkim po zmianach w zakresie funkcjonowania oddziałów dwujęzycznych na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, która umożliwia tworzenie oddziałów dwujęzycznych w szkołach podstawowych. V Liceum z Oddziałami Dwujęzycznymi w Dąbrowie Górniczej jest już gotowe do przyjęcia przyszłych absolwentów tychże oddziałów, aby umożliwić im kontynuowanie kształcenia dwujęzycznego.

 

Nauczanie dwujęzyczne - podstawa prawna

Nauczanie dwujęzyczne w V LO

Nauczanie dwujęzyczne - projekty

Nauczanie dwujęzyczne w praktyce

Sprawdzian kompetencji językowych